Dipbad

Igår pratade jag med en kille på min kurs, Kristian, om vad man skulle göra om man vann 20 miljoner. Ett återkommande samtalsämne, särskilt på lördagar när Cissi och jag sitter bänkade framför dragningen. Jag körde mina gamla vanliga om kläder, kanske ett litet hus på Sofielund, lämna bort katterna för bad och kloklippning etc. Kristian hade en helt annan dröm, som han hade filat på länge. Han skulle fylla en simbassäng med lökdip. Frågan var dock om det funkade att simma i gräddfil, annars fick han blanda den med filmjölk istället. Innan han hoppade ner i sitt bad (bomben?) skulle han raka hela kroppen, duscha, klä på sig badbyxor och badmössa. Efteråt sträcka sig mot chipsskålen och dippa lite. Han hade också räknat på vad kalaset skulle kosta och kommit fram till en summa om 30.000 kr. Jag tror att hans dröm är betydligt mer lättåtkomlig än han verkar ha förstått. Börja jobba unge man så ska du se att du snart kan få små lökbitar i näsan vid morgondoppet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0