Järn-Henrik

Min morbror har en vän. Denne man i gissningsvis 45-årsåldern är från någon skånsk håla, kanske Trelle. Han gjorde ett gediget intryck på mig, Fulle och Lisa när vi var med och firade Johans 23-årsdag förra året. Lite för full, lite för ful, lite för korkad, lite för lättlurad, lite för annorlunda oss helt enkelt. Då hade vi ett rotationsschema så att ingen skulle behöva sitta bredvid honom alltför länge med tanke på hans tendens att gärna sitta lite för nära, vara lite för närgången rent generellt, vara lite för jobbig helt enkelt. Vid tillfället lurade vi i honom att Fulle gjort sin dåvarande på smällen och att hon var ute med sina vänner och att hon skulle möta upp senare. Efter alldeles för kort tid var han också övertygad om att hon gjorde rätt i att passa på att röka och supa nu innan barnet kom, för sen skulle det ju vara för sent. Intelligent man. Johan fick nog reda ut en del med honom i efterhand.

Sedan denna minnesvärda kväll har han varit ett återkommande skämt och ikväll när Johan fyllde ett år till var han där. Dessvärre/bättre satt han för långt ifrån oss för att situationen skulle kunna upprepas. Glatt drack han blå fisken iaf. Annars gick diskussionerna före och under kvällen om vem som skulle få lyckträffen att ligga med honom. Jag och Fulle kom fram till att Lisa var bäst. Man vill ju inte ha in vem som i familjen. Nu lämnade jag tillställningen för tidigt för att veta hur det hela avlöpte vad gäller honom, men Fulle får uppdatera mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0