Kärleksbrev

Igår fyllde min farfar 90 år. Så jag tog mitt pick och pack och körde vidare till Skillinge efter skolan för att fira honom. Framåt kvällen kom Kerstin, farmor och farfars goda väninna, och vi gick till Hamnkrogen efter ett glas bubbel. Där åt vi middag och hade det trevligt i största allmänhet. Plötsligt kommer så servitrisen fram och har ett brev till mig. På kuvertet står "Unescpected". Felstavningen gör att vi omedelbart kan utesluta att avsändaren hade engelska som modersmål. Annars var brevet som följer:

"I was sitting quietly having a beer, just relaxinf, - and I saw you -
   I couldn't present myself although I wanted to, so I decided to write this instead and ask the waitress to deliver it to you.
   A well meaning, polite and well travelled cosmopolitan man, offering dinner, interesting conversation and friendship, next thursday, here kl. 19.00.
   At the very least we may become friends, sincerely
             Paul.
P.S Unorthodox? yes, but very very romantic.
P.P.S. Om du skulle vilja prata svenska, är det ingen problem als! p."

Tyvärr lämnade denne okände Paul ingen öppning för ett svar så han får nog sitta där och vänta förgäves.





Kommentarer
Postat av: Stella

hahahhaa! lysande!!!

2009-08-27 @ 20:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0