Mosvagga

Det är i vanliga fall inte att rekommendera att inmundiga drinkar, snaps, bubbel och öl kvällen innan man ska jobba. Igår fanns det inte så mycket val. Åtminstone inte ölen när Embassy spelade. Dillen kommenterade deras stil som "Hörby på 90-talet". Jag undrade i vanlig ordning varför jag kände igen så mycket folk utan att kunna placera dem. Lisa menade att jag varit för mycket på Debban.

Av någon anledning var den uppenbara sömnbristen inte något problem idag. Kan ha haft att göra med att det knappt var något folk i kafét på hela dagen. En kvinna i 40-årsåldern som kände sig lite hipp i sin långa, rosa Odd Molly-kofta förklarade att hon förutsatte att alla kakor var bakade idag. Lena gjorde en insats och påpekade att då hade vi varit tvungna att baka hela natten. Inte så troligt. En man i samma sällskap som gnällkärringen försökte senare sätta dit Lena genom att påpeka att något jag inte minns vad det var inte växer i Sverige och därför inte var ekologiskt. Folk är konstiga och okunniga. Med sådana kunder är det bra att man kan göra annat som inte inbegriper konstant kundkontakt. Jag gjorde äppelmos. Då använder man en mosvagga.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0