Barnböcker och allmänt gnäll

Jag har inte kommit längre än morgonrock. Och det är inte mitt fel. Det är Martin och Davids. De var alldeles för tidsoptimistiska så att sista tåget från Lund gick innan mina nu av småspringande i klackar sönderblåsade fötter hann ta sig ända fram till perrongen. Så Martin och jag åkte taxi tillbaka och tog första tåget på morgonen istället. Och nu är jag slö.

För övrigt så brukar det ju sägas att nätbokhandlarna (eller lådorna om man så vill) har ett mycket större sortiment än de fysiska och blablabla. Ändå, hur kan de inte ha böcker av Ole Lund Kirkegaard? Jag är hopplöst efter vad gäller nyare barnlitteratur och letar naturligtvis efter titlar som Hodjas flygande matta och Gusten grodlukare till minisyrrorna i jul. Nu finns de tydligen inte i tryck längre. Eller jo, cdon säljer La Aventura Volante De Hodia. Nu tror jag inte att flickornas spanska är riktigt där än dessvärre. Någon som har något tips på böcker för 8- resp 10-åringar? Som finns i tryck?






Kommentarer
Postat av: bka

Jag kollade efter Kirkegaard-böcker förra julen, och de hade en del på Gleerups. Vet dock inte om de finns fortfarande. Borde kanske köpt då.

2009-12-09 @ 18:35:26
Postat av: Bo

Sune förstås!

2009-12-10 @ 20:06:51
Postat av: Teresa

Hittade Gusten grodslukare efter många om och men. Funderade på Sune, men de som fanns i bokhandeln kändes sådär så det blev en bok om flickdetektiver (som ser ut nästan som pojkar på omslaget så kan nog vara bra för bella) istället.

2009-12-10 @ 20:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0