Crown - kronan i Malmös nattliv. Typ.

Jag har varit på det högst ofashionabla danspalatset Crown (de har metalldetektorer) vid två tillfällen sammanlagt. Vitt skilda sällskap, vitt skilda upplevelser. Anledningen till besöken har däremot varit densamma - inget annat har varit öppet. Båda gångerna har karaoke framförts. Inte av mig dock. Inatt när jag åkte hem från Lödde ringlade kanske inte, men ändå det var en kö, utanför stället. De som väntade på att få komma in var inte från Arlöv, utan snarare Tomelilla och Sjöbo. Många blonderade pojkar med vad man nog ändå bäst får beskriva som en blandning av hockey- och valfri Beckhamfrilla. Så blev det lite action när en tjej gav en av de två vakterna en lavett. Varför vet jag ju då inte, men han kanske inte tyckte att hon såg ut att ha åldern inne eller något liknande. Responsen är naturligtvis att hon blir nedbrottad på marken och insläpad därinne. Jag tror nog det hade räckt att satsa på storebrorsmetoden och hålla henne på avstånd genom att ta tag i underarmarna och hålla henne från sig. Men det är så olika. Han kanske var klenare än han såg ut. Det är nog det troligaste.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låg-affektiv pedagogik? Du kunde ju tipsat honom.

2009-12-06 @ 12:28:12
Postat av: Molly

Men då kom hon in i alla fall...?

2009-12-06 @ 17:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0