Vad jag gjort i år

Jag har förklarat att jag inte har gjort nånting det här året till allehanda folk vid allehanda tillfällen de senaste veckorna. Så jag tänker att om jag går igenom vad jag skrivit på bloggen så får vi ser om det stämmer:

Januari
  • Jag kritiserar Linda Skugge (eller heter hon Norrman nu igen när hon ska/har skilt sig?).
  • Jag sover dåligt.
  • Jag lägger patiens.
  • Säsongspremiär för quizen.
  • Letar lägenhet att byta.
  • Städar ut Sebs saker. Packar mina.
  • Pluggar fjärdedelshjärtat.
Februari
  • Funderar över ordet mäkta.
  • Tittar på när Cissi blir klippt av Blem.
  • Jag lånade en mac.
  • Var på Fulles 21-årskalas där det lyssnades på FIB-aktuelltband.
  • Jag köpte en rulle tapet.
  • Blem pratar om bijudar.
  • Kringlan köper rysk rot efter onsdagslunchen.
  • Jag irriterar mig på folks statusuppdateringar på facebook.
  • Jag är högerhänt och lat.
  • Jag irriterar mig på layouten av Aluma.
Mars
  • Jag är på sopstationen och hör en diskussion om flaggor.
  • Läser att ju större religiositet, desto högre porrkonsumtion i staterna.
  • Jag är hus- och kattvakt i Lomma.
  • Jag kör fel tillbaka till Lomma från Bjärred.
  • Jag assimilerar mig till white trashet i Lomma.
  • Jag raljerar över inställningen till sex i Oprah.
  • Lyssnar på Ring P1 och är plötsligt för lobotomi.
  • Jag gör vettiga saker en dag.
  • Jag babblar om att följa trafikregler.
April
  • Lovisa förklarar att påskharen lägger ägg.
  • Jag konstaterar att offentlig urinering och försäljning av sex är sådär.
  • En kvinna i sina mindre bra år solade topless på Sibbarp.
  • Jag badade Fedden, drack pastis, var på operan.
  • Jag vill hellre att min kroppsbehåring dras av än att man tar livet av mig apropå ankdunstjosanet.
  • Jag låste ut Fedden på balkongen av misstag. Lisa åt kakor.
  • Jag hör Cissi och Kringlan genom väggen och berättar att jag kan se in i Jofis kök från mitt.
  • Jag var i Skillinge på påsken.
  • En bekant berättar för en vän att han känner sirekt när han har klamydia.
  • Lyssnar på P1 Morgon när en kvinna förklarar att sexualiteten är en gåva från gud.
  • Dricker vin på Lisas balkong.
  • Fedden blev champion och publikens favorit.
  • Såg Marit Bergman på Victoria.
  • Gick på mitt livs första fotbollsmatch.
  • Upptäcker att de säljer kondomer på internetcafét på andra sidan Nobelvägen.
  • C&K hade grisfest.
  • Lisa tycker vi ska skaffa en bebis.
Maj
  • Två killar tyckte att Lisa och jag skulle följa med på trekant.
  • Jag gillar raps.
  • Jag drömde att jag hade en hund och gnällde över Nymfens gnällande.
  • Jag kände mig lite gammal.
  • Hade kundvagnsrace med Vilda, var på Daniels 30-årskalas och gick på fotboll.
  • Undrar över folks intresse i andras sexliv.
  • Jag tränade.
  • Hittade ett gigantiskt getingbo i vindsförrådet.
  • Surade över att kobrorna inte vann.
  • Jag satt med datorn i parken.
  • Jag såg Cruel Intentions för miljonte gången.
  • Jag gömde mig för en bekant på systemet.
  • Var på Krillans 30-årsfest och åkte därefter till Hasslö med Lisa och Rebecka.
  • Irriterade mig på könsuppdelade barnkläder och förespråkade kolt.
  • Tomas initierade en kroppsbehåringsdiskussion under ett kalas.
  • En man i Folkets park solade i gamla boxershorts där snoppen tittade ut.
Juni
  • Jag jobbade.
  • Det visade sig att jag var "för individualistisk, högpresterande och krävde för mycket av mina medarbetare" för kommunal sektor.
  • Jag gillar Floyd.
  • Det dracks bubbel och bars klänning.
  • I Danmark avslöjades att ungdomar använder bakpulver.
  • Jag var ute med Blem och föräldrar i Ystad.
  • Jag åkte postbil och konstaterade att Anders Milton med sitt abortförslag var dum i huvudet.
  • En kanin gosade upp sig mot mig i parken.
  • Jag firade midsommar i Öja.
  • Jag var hus- och kattvakt i Lomma.
  • Jag upptäckte att systemet i Lomma inte har självbetjäning.
  • Jag hade kattlov och var till Älmhult och Lönsboda.
  • Var på Jespers 30-årskalas.
  • Folkpartiet är emot kompetens dom variabel för lönesättning.
  • Jag var i Skillinge.
Juli
  • Jag har urinvägsinfektion och tycker att vc är inkompetenta.
  • Tomas såg sin mobil som en blomma.
  • Blem drömde att Tildes då ofödda barn hellre ville ha henne som mamma.
  • Jag fyllde år.
  • Mor och Bo förlovade sig.
  • Jag fick frågan om jag hade en normal sexualitet på jourcentralen.
  • Jag var i Berlin.
  • Jag var hus- och kattvakt i Lomma. Nymfen mördade en fågel.
  • Jag, Cissi och Fritte åkte på punkfest i Lund.
  • Jag raderade mitt myspace-konto.
  • Jag hade minigrisinfluensa.
  • Jag raljerade över Ranelid.
  • Jag var i Stockholm. Shitty hade Svenne, vi var på grönan, jag gick barfota i t-banan.
  • Jag såg senaste Harry Potter-filmen på bio med Johan.
  • Resonerar kring flatlöss vs huvudlöss.
Augusti
  • Jag är hes.
  • Jag är på stranden.
  • Jag firar Johans 24-årsdag.
  • Jag var på kalas hos Lisa i Lund. En tjej jag aldrig gillat förklarade att man inte såg skillnad på laminat och parkett.
  • Cissi, Erik och jag firade att vi inte behöver gifta oss med varken Madde eller Jonas.
  • Jag var en sväng på Österlen med Fritte.
  • Kattungar surfar porr i Florida.
  • Det var Malmöfestival och jag varvade kalas med jobb.
  • Jag blev klar med översättningen.
  • Tyckte att det var underligt att män mellan 16 och 30 anser könssjukdomar manligt.
  • Tycker att den ökade främlingsfientligheten är skrämmande.
  • Blev såld till några 18-åringar i kön till Debban för en cigg.
  • Irriterar mig på Danmark och ev burkaförbud.
  • Börjar i Skurup.
  • Kristian vill bada i dip.
  • Jag får ett kärleksbrev när farfars 90-årsdag firas på hamnkrogen i Skillinge.
  • Jag bakar surdegsbröd.
  • Lär mig att åtminstone förr blev det rosé genom att blanda vitt och rött på Sultan Palace.
  • Jag blev stungen av en geting.
September
  • Konstaterade att män visiterar mycket noggrannare än kvinnor på mff.
  • Sushi med Fibbe.
  • Jag läste böcker.
  • Mina skor gick sönder efter ett besök på Debaser. Detsamma hände med Shittys ett par veckor tidigare.
  • Jag glömde kaffe när jag gjorde kaffe.
  • Var på utflykt med skolan.
  • Jag var på födelsedagskalas och gick på Koi.
  • Konstiga saker hände och inte hände när jag åkte buss.
  • Floyd dog.
  • Jag lekte med Ninni.
  • Jag var ute med Krillan och Cissi. Innan dess hade Krillan fyllt oss allt hon kunde. Vi hade mycket roligt.
  • Ser ett samband mellan dåliga föräldrar och fula barn.
  • Halsfluss.
  • Funderar över vad som definierar en sexmissbrukare enligt Aftonbladet.
  • Roliga fotbollsmatcher.
  • Lärde mig att p-piller ökar alkholsuget.
Oktober
  • Jag avslutade chicklittkursen. 7,5hp för åtta timmars arbete.
  • Mor gifte sig med Bo. Jag höll två tal varav ett lögnaktigt med Daniel.
  • Patetiken frodades i Malmö.
  • Försökte lära ut facebookvett.
  • Jag drömde konstigt.
  • Jag tittade på Britta när hon var på utställning i Hässleholm.
  • Jag lärde mig vad luad ål var.
  • Jag målade naglarna.
  • Jag var i Stockholm.
  • Halsfluss.
  • Lagerbäck slutade.
  • Uppmärksammade olika stadsdjur.
  • Tittade på Two fat ladies.
  • Jag köpte cykel. Igen.
  • Irriterade mig på att majoriteten av alla kvoteringar tillfaller män.
  • Irriterade mig på försäkringskassans bedömning av arbetsförmåga för kvinnor.
  • Jag var på vc i vanlig ordning.
  • Jag slutade prenumerera på ett antal tidskrifter.
  • Jag passade hund.
  • Boken jag översatte började saluföras i verkliga och nätbutiker. Dock inte i översatt form.
November
  • Jag trillade nerför trappor.
  • Jag hade ont i huvudet.
  • Jag gnällde över elräkningen.
  • Min dunkudde gick sönder och spred sitt innehåll över hela tvättstugan.
  • Patetiken frodades i Malmö.
  • Jag förstod inte hur man kan smuggla spindlar.
  • Jag vaccinerade mig.
  • Lärde mig av Aftonbladet att män av biologiska faktorer inte bör sköta hushåll.
  • Tittade på Ullared.
  • Upptäckte Lamebook.
  • Hängde på vårdcentraler och dylikt i vanlig ordning.
  • Åt frukost på Chez Madame med Sofia, Cissi och Lisa.
  • Såg New Moon med Maria.
  • Hade textuppläsning i Skurup.
  • Hälsade på en alldeles ny bebis.
  • Startade en ny blogg.
  • Köpte julgran och klädde den.
December
  • Jag duschade och klädde på mig.
  • Var på middag hos farföräldrarna med Cissi.
  • Var inte på Debban en helg.
  • Patetiken frodades i Malmö.
  • Jag köpte julklappar.
  • Jag skrev horoskop med Ylvar.
  • Fick veta att byxor är förbjudet för kvinnor i Paris.
  • Jag var på dåligt humör.
  • Jag fick utslag i hela ansiktet.
  • Jag tittade lite på den danska julkalendern.
  • Jag återberättade ett tidigt barndomsminne.
  • Det kom snö.
  • Jag handlade dan före julafton.
  • Jag gnällde om SRs webbradio.
  • Jag firade jul.
  • Jag var ute på juldan.
Om du har läst så här långt tvivlar jag på att du säger emot mig när jag hävdar att jag inte gjort nånting i år.



Kommentarer
Postat av: Ramstedt

Underbar sammanfattning! Jag skrattade och kände igen mig i oerhört många icke-händelser under det gångna året. Nästa år: Värdighet!

2009-12-30 @ 01:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0