Julkalendrar

Jag har slarvat med att både se och lyssna på julkalendrar de senaste åren. Årets har jag förstått handlar om någon superhjälte som heter Stålhenrik, vilket är lite obehagligt nära Järnhenrik som ju naturligtvis är danska Dennis.

Så satt jag här i soffan och trodde att det bara var reklam som gick och väntade på att Vänner skulle börja igen. Efter en stund insåg jag att det var recapen av den danska julkalendern. Nu funderar jag på att börja följa den. Den handlar efter vad jag förstått om Josefine som vill flytta julen för att hon fyller på julafton och är trött på att Jesus och inte hon får all uppmärksamhet då. Ingen vill liksom komma och fira henne. Så är det en tidsmaskin och hon åker tillbaka till år 12 och får med sig Jesus hem. Sen kommer onda migrationsmyndigheter och grejer och historien ställs till något väldigt så klart så den måste fixas till... Bra grejer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0