Snöigt värre

Det är snö ute. Det är nog inte många som har missat detta. När jag bodde på Gamla Väster i gymnasiet korsade jag alltid parken på väg till skolan. Vid snötider stod alltid alla ungar på Västra skolan redo bakom planket med en arsrenal snöbollar. Omöjligt att undvika skitungarna om man inte tog en annan väg och det gjorde man inte. Idag fick jag användning för min vana att sky bollar när jag gick på Möllevångsgatan. När ungarna kastade iväg sina på grund av minusgraderna ganska dåliga snöbollar mot mig lyckades jag parera dem med armen alldeles utmärkt. Talang.



För övrigt hörde jag precis Anna Anka på tv för första gången och det krävs onekligen att man spetsar öronen för att överhuvudtaget förstå vad hon säger. När man sen inser att allt som kommer ur henne är sexrelaterat blir det betydligt lättare, men jag måste säga att jag har svårt att förstå hur folk orkar lyssna på henne och än mindre om man måste se henne samtidigt. Underligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0