Vem som är värd vad

Häromdagen (igår?) var det stora rubriker om en Wachtmeister som var hemlös. Jag brydde mig inte mer än att jag kollade förnamnet på människan och kunde konstatera att det inte var någon jag stött på mig veterligen. Synd. Idag var det åter rubriker på Expressen eftersom en äldre herre "såg artikerln och tänkte att det är för jäkligt." Denne man hade nu upplåtit rum åt den stackars greven. Det är klart att det var synd om honom. Jag undrar dock på vilket sätt det är mer synd om honom än någon annan bostadslös. Vad jag också undrar är varför den äldre mannen "har en liten etta som står tom". Sist jag kollade var Uppsala en studentstad med regelbundet akut bostadsbrist, men det är klart att det kan vara praktiskt att ha en lägenhet över ifall Expressen skulle uppmärksamma adelsmäns bostadssituation.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0