Jag är en urkvinna, bara så ni vet

Det är söndag, klockan strax efter sju och jag vill gå och lägga mig. Det har jag sett fram emot sen jag steg upp igår, men vad göra? Känns lite tidigt dock. Funderar på att se om någon av Harry Potter-filmerna som upptakt inför den senaste. Det kan man ju faktiskt göra från sängen. Eller soffan om chips känns viktigare. Svåra val.

I fredags var det punkfest i Lunnastad. Det var en liknande för ett år sen, denna var bättre. Nu var gammalt folk inte lika begeistrade över att man inte var fyra år längre. Positivt. Nu var en del, läs en, mer intresserade av att gifta bort mig med sin son. Eller inte nödvändigtvis äktenskap, men tyckte jag skulle passa som barnaföderska åt honom. Jag var ju en "urkvinna, som född för att föda barn". Dessvärre var sonen i Kroatien med sin flickvän. Annars så vet ni var ni hade kunnat finna mig om nio månader.

Åldersmässigt varierade festen mellan säg 9-90 år. De yngsta var dåliga på alkoholen, men de äldre visste hur man svepte ett glas, eller två, eller fler. Min insats var tillräcklig för att jag dels skulle vilja dö på jobbet nästa dag, dels för att lyckas hålla mig från att dricka annat än vatten på Debban efter Lisas för-födelsedagskalas. Bören gjorde ett fantastiskt jobb i dj-båset. Jag dansade. Sen var det till att stiga upp allt för tidigt för att jobba igen.

Och nu Harry Potter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0