Överlagt mord

Tidigare idag på fiskrestaurangen i hamnen i Lomma diskuterade jag och Lill-Erik i förbigående vilket effektivt sätt det var att bli av med en motståndsrörelse att göra som på Sri Lanka. Döda och ganska urskillingslöst så också vad det verkar. Effektivt. En timme senare provade Nymfen på samma sak. I trädgården har ett flertal flugor och fjärilar fått sätta livet till sen hårbollarna släppts ut hit. Idag hörde jag dock ett underligt pipande och ser Nymfen böjd över något. För sent för att rädda livhanken på den stackars gråsparven och lyckligtvis också för sent för att vara tvungen att utöva eutanasi på den reste jag mig ur solstolen. Nu ligger den begravd i trädgården och ikväll får det snidas ett litet kors för den var ju troligtvis kristen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0