Åldrande

Den senaste veckan har jag känt mig lite gammal vid tre tillfällen:
  1. Jag jobbade ute i kafét när Måns Zelmerlöw spelades på radion. Tjejerna i kassan hade en lång utläggning om hur fantastisk han var och konstaterade att de var lite kära i honom som de uttryckte sig. Jag inflikade "Är inte han ganska liten?" och fick svaret "Ja, han kanske inte är så lång".
  2. Jag stöter på Fulle med två kompisar på Spångatan. De frågar mig om jag tycker de ska gå till KB eller Retro. Jag svarar "Retro eftersom det bara är kids på KB", vilket ger responsen "Det är ju därför vi vill gå dit".
  3. Lovisa, 7, undrar hur gammal jag är. Jag berättar att jag snart är 27 varpå hon tappar kontrollen över hela ansiktet och hakan faller ner från balkongen i ett "Oj!" Tre minuter senare frågar Isabella, 9, "Var det 35 du var?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0