Dunregn

Vad gör jag idag? Är mina katter så söta och snälla som man kan tro?

Svar på fråga två är naturligtvis nej. I lördags när det var dags att sussa kudde var kudden inte alls en plats att vila huvudet. En av skitkatterna hade av okänd anledning tyckt att det varit fantastiskt klokt och passande att använda den som toalett. Så ett styck dunkudde, ett styck duntäcke och tre styck prydnadskuddar var mer eller mindre urinbestänkta.

Detta återför oss då naturligtvis till fråga ett. Idag har jag äntligen tvättid så maskinerna har gått. Det är dock inte just att tvätta jag tänker på när det gäller vad jag gör, för vad jag gör mest idag, eller har gjort den senaste timmen iaf, är att samla dun. Kudden som väl kan ha en 20 år på nacken tyckte nämligen i torktumlaren att det var en alldeles utmärkt idé att gå sönder. En dunkudde innehåller ofantligt mycket dun kan jag berätta. Så tvättstuga, torktumlare, tvätt och jag har levt i ett enda dunoväder. Nu ser det hyfsat ut därnere, jag nyser ut dun på regelbunden basis och förhoppningsvis kommer jag att kunna ta upp skiten utan att ett lager av fågelludd lägger sig över hela lägenheten.

Jag har alltså en bra dag. Typ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0