En kväll i Skurup

Igår var jag som sagt ute i Skuruphålan kvällstid för första gången. Innan jag cyklade till tåget tänkte jag att Persborg, det kanske inte är så trevligt att komma tillbaka till sent på natten. Verkar vara ett ganska otryggt område vad jag har förstått av folk som bott eller varit på besök där efter mörkrets inbrott. Men så kom jag på att jag faktiskt är kvinna så risken att något skulle hända överhuvudtaget är ju ganska minimal i jämförelse med det otäcka könet och nöjde mig med att låsa cykeln med dubbla lås.

Jag hade fått i uppgift att köpa plastglas- och koppar så det inhandlades på väg till skolan. Problemet var bara att när jag kom ut från konsum hade jag inte en aning om var jag var så Maria fick hämta upp mig. Annars hade jag nog fortfarande irrat omkring ute på fälten.

Vi läste våra texter och jag var en talang. Det var de andra också, men ändå. Den första jag läste var ganska intern och hade halva klassen med som karaktärer. Förhoppningsvis blev någon stött, roligare så, men isf har man ingen självdistans och får skylla sig själv. Jag avslutade vår uppläsning med "Och då sade jag fitta"-texten, men hade inte hunnit lära mig den utantill tyvärr. Hade varit roligare om jag gjort det, men man har ju ett liv också. Eller en tillstymmelse till det iaf.

Vinet tog passande nog slut i perfekt tid till att sista tåget hem gick så vi som inte vill avla in oss därute traskade iväg och lämnade städningen åt dem som var kvar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0