En lördag sammanfattad så här några dar i efterhand

För några veckor sen var jag på FIs kalas när de firade sina valsiffror från EU-valet här i kvarteren. På plats förutom en massa medlemmar var Lisa, Sofia och jag då. Cissi var också i lokalen eftersom hon höll i ett quiz och intervjuade Gudrun. Vårt lag vann frågesporten eftersom vi var bäst. Priset om fyra frukostbiljetter på Chez Madame utnyttjade vi i lördags förmiddags. Cissi fick jävigt nog den fjärde, men så har vi inga problem med svågerpolitik. Bra frukost, rekommenderas. Ett citat från Lisas mun under förmiddagen var "Två kramar motsvarar inte ett ligg liksom". Helt korrekt.

Mellan frukost och kvällsvin passade Lisa och jag på att ta en promenad i det för en gångs skull soliga vädret. Jag imponerade på mig själv och ingen annan när jag förutom att leda oss korrekt i vår tur till Rosengård dessutom lyckades identifiera såväl Inre Ringvägen som Scheelevägen och Industrigatan. Fasen, efter snart sammanlagt åtta år i stan börjar jag hitta!

På kvällen hamnade vi i vanlig ordning på Debaser och det var syskonkärlek som bjöds. Åtminstone från Cissi håll. Hon förklarade om en man att "Han är så jävla flirtig, men det är för att han är en häradsbetäckare". Så kan det också vara.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0