Persborgscykeltur

När jag cyklar till Persborg om morgonarna och hem om eftermiddagarna trampar jag fram längs Norra Grängesbergsgatan. Det är en gata med mer eller mindre skumma industrier och bilverkstäder. För någon månad sen tömdes dunkar med genomskinlig vätska ut i en avloppsbrunn utanför en av de senare. Säkert bara vatten tänkte jag välvilligt där jag såg det hällas på håll. När jag kom närmre kunde jag ganska omedelbart konstatera att den kemikaliedoften inte brukar finnas i min kran hemma, men det kan ju vara så olika inom en stad. Mest av allt brukar jag dra mig till minnes Claes Fürstenbergs krönika i Sydsvenskan för ett par år sen om just denna gata. Den rekommenderar jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0