Årstider

En del människor menar att hösten är deras favoritårstid. De saknar väsentliga funktioner i den ena eller andra hjärnhalvan skulle jag vilja påstå. Så kommer en dag som idag när det inte är alltför kallt, inte blåser alltför mycket och det till och med är sol isf regn. Då kan jag förstå vad de menar. Det är ju trots allt ganska trevligt ute. Problemet är dock att detta väder inträffar vid uppskattningsvis tre tillfällen under en hel höst. Så dessa personer tycker alltså att tre fina dagar är värda att förfrysa tårna och snora sig fram i regnet hårt ihållandes vad man än har i handen så det inte flyger iväg.

Själv väljer jag sommaren. Mycket bättre årstid. Analt folk kanske då påpekar att det bara är sol och varmt tre dagar på sommaren etc etc. Må så vara säger jag. Dagarna där emellan är ändå bättre än novemberrusk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0