Cykel, men inte hjälm

Jag har en ny cykel äntligen. Den ser nästan ut som min förra, men har flätad korg och andra handtag. Jag tänker inte låta några göteborgare stjäla den på måndag så det blir dubbla lås ordentligt och fint.

En del använder hjälm när de cyklar. Det gör inte jag för jag tycker att det är töntigt. Mognare än så är jag inte och kommer nog inte heller att bli. Jag kommer ofta på mig själv med att tänka "tönt" när jag ser vuxna människor med cykelhjälm. Inte alla, men de där som inte har något liv och ska vara så ordentliga. Och ibland har reflexväst dessutom. Vi är inte i Danmark! När Isabella och Lovisa som båda går i lågstadiet upptäckte att jag inte hade någon hjälm blev de väldigt upprörda och lovade mig en i julklapp. Detta var förra hösten så jag känner mig rätt säker på att det inte kommer komma in några sådana tingestar i mitt hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0