6 veckor till första advent

Det här med saffranet som kommer dubbleras i pris i år.. Jag är förvånad över att det inte är dyrare med tanke på att de säger så varje år. Eller så är det jag som missade hur fantastiskt billigt det var för tio år sen och handlat fel hela tiden. Det måste ha legat en bra bit under kronan då, helt fantastiskt! Att inte folk kryddade sitt ris med saffran till vardags!

Igår drack Cissi och jag glögg (Blossa 05 hjortron&armagnac) och åt pepparkarkor till fotbollen. När det är så kallt ute (var kommer kylan ifrån egentligen?) gäller det att tänka framåt och då fastnades det vid julen. Jag kommer ha gran i år. Som vanligt. Hur mycket glitter och kulor som kommer hänga överallt i lägenheten beror på hur tacky jag känner mig den första advent. Ett problem som jag börjat klura på redan nu är hur jag ska forsla hem den här granen. Det säljs liksom inte så många inne i stan i slutet av november. Och i år har jag ingen bil. Men det löser sig. Har ju ett tag på mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0