Gert: Snälla virra bort dig i bortförklaringar!

Jag tycker att det är oerhört roligt när folk med ändå ganska bra statustitlar visar sin okunnighet och framför allt alldeles fantastiska brist på medievana. När Sundsgymnasiets rektor Gert Åkesson i den alldeles säkert förträffliga lokalgratistidningen Spegeln i Staffanstorp gör sig lustig över vad han anser vara påhittade diagnoser/sjukdomar/handikapp som dyslexi, anorexi, asperger, allergier etc har han nog missat den lilla detaljen att det är väldigt lätt hänt att ett sådan litet kåseri kan uppmärksammas även utanför Staffanstorps gränser. Detta har naturligtvis Sydsvenskan gjort och medan Gert inte gick att nå för att han först satt i möte och sen lite hastigt och lustigt visst var på semester har Spegeln efter vad det verkar gjort en kovändning och plockat bort krönikan från hemsidan.

För den som är intresserad av vad det var för en bok (där fokus låg just på personer med olika diagnoser som asperger) jag satt med i somras så kan man läsa mer om den här. Och isf rekommenderar jag särskilt att läsa sista stycket i inledningen. Där finner man den mest relevanta faktan.





Kommentarer
Postat av: Bo

Teresa, fel bild. Titeln är åt skogen. Hitta en bättre bild på min hemsida.

2009-10-28 @ 19:12:28
Postat av: Bo

Fast en sjujäkla bra översättning har du gjort!

2009-10-28 @ 19:15:49
Postat av: Teresa

Hmm, Studentlitteratur borde nog ta och se över sina uppgifter till Adlibris! Där jag hämtade bilden..

2009-10-28 @ 20:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0