Svårt med dagarna

Jag har lite svårt att hålla isär dagarna den här veckan. Av någon anledning tror jag att det är torsdag hela tiden. Så är det naturligtvis inte. Det är imorgon vi får veta vem som får det dära priset. När Seb och jag var i Indien åkte vi faktiskt in till Trivandrum och en riktig bokhandel för att få veta vem som vann. Jelinek var det då. Jag tänkte att det var på tiden att jag läste Satansverserna så den frågade jag efter. Butiksbiträdet, tillika ägaren, förklarade att den var bannlyst (fortfarande!) i Indien och att det var en av hans högsta önskningar att bara få se boken. Jag har fortfarande inte läst den. Det känns dock som att man har det så mycket referenser till den som det är i annan litteratur. Det kanske är dags att man tar sig samman och åtminstone köper boken iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0