Spiral som medicin

Inatt drömde jag att jag hade för mycket blod i blodomloppet. Det uppdagades när jag var hos doktorn av någon anledning. De stack in en nål vid handleden och hämtade sedan en till läkare som konstaterade problemet. Jag fick också se och förstod omedelbart att här var det något konstigt på gång. Det förklarade varför mina ben somnar så lätt och varför jag är stel som en gammal tant om jag suttit i en ställning för länge. Jag tyckte dock att det inte borde vara något större hälsoproblem, utan snarare ganska praktiskt om jag skulle lämna blod. Det fick jag dock inte. Det var uppenbarligen ett ganska allvarligt tillstånd som var tvunget att behandlas och det fanns bara en metod: Att sätta in en spiral. Jag fick själv välja vilken färg jag ville ha på trådarna som man knöt runt spiralen. Jag blev omedelbart tveksam och började dra den gamla harangen om bekanta vars spiral har vandrat upp i äggledaren, lossnat, utomkvedshavandeskap, smärta vid insättningen, mer mens och mer mensont, risk för infektioner och infertilitet etc. Jag fick dock förklarat för mig att jag inte hade någon valmöjlighet. Mer än färgen då. Svarta trådar runt kopparn valde jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0