Stadsdjur igen

Nu har också Aftonbladet uppmärksammat kaninuppvärmningen i Värmland. Jag mindes dock fel vad gällde antalet. Det var hela 6000 små kaniner, varav en hel del tamkaniner, som fick sätta livet till förra året. Men det var i hela Stockholm. Jag undrar fortfarande vart de för duvorna. Vi fick ju som sagt duvungar (intressant att det är ett positivt laddat ord för övrigt) på den gemensamma balkongen för ett tag sen. När man berättar detta är det förvånansvärt många som tycker att man borde ha prickat äggen. Och nej, jag gillar inte heller duvor, men jag skulle inte kunna göra hål på dem heller. Nu är de iaf stora och ännu fulare än förut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0