En text, dubbel lön

Det är en självklarhet att frilansande journalister försöker sälja in sina alster lite överallt. Vad som kanske känns lite mer sådär är väl när samma krönika trycks i både Sydsvenskan och i SvD. Ola Wong borde nog ta och se över det här.

Fibbe och jag intog onsdagslunch i form av sushi i Kungsparken idag. Som vanligt kände jag mig tvungen att rätta honom om parknamnen, verkar vara stört omöjligt för så många att komma ihåg vilken som är vilken. Detta är i princip det enda jag kan om Malmös geografi så lo and behold: Kungsparken är den som ligger åt Gamla Väster till, Slottsparken den på andra sidan bron mot stadsbiblioteket och Kungsträdgården bron åt andra hållet mot Malmöhus slott.

Här satt vi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0