Inbillningssyndrom

Så skriver Expressen om BDD - inbillad fulhet - och exemplifierar med en tjej som hade fått för sig att hennes hy var så frånstötande att hon i princip slutade äta av rädsla att få finnar och inte vågade vara i närheten av dataskärmar etc. Jo, det kan säkert vara ett problem och är något som bör behandlas, men det finns liknande syndrom som påverkar mitt liv betydligt mer och på ett avsevärt jobbigare sätt. Den inbillade snyggheten som så många män, särskilt framåt småtimmarna och särskilt i takt med ölintag, är drabbade av är ett mycket större samhällsproblem i mina ögon. Vad är det som får de här skabben att tro att "åjo, här har vi ett praktexemplar av min art" och närmar sig en? Jag förstår det inte. Av obekant anledning flockas personer med denna sjukdom framför allt åt Lilla Torg till vad gäller Malmö. Eller så okänt är kanske inte skälet ändå. Runt Möllan är det ju många som lider av inbillad coolhet. Den yttrar sig i att stå lite lätt lutad mot till exempel en vägg, pelare eller bardisk, titta lite snett upp mot alla som är i närheten eller går förbi samt i att ha som princip att aldrig tilltala någon först. Fem minuter före stängning kan dock den inbillade coolheten slå över i inbillad snygghet även här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0