Askonsdag, har inte den redan varit?

Det snöar aska på Island och tydligen ska man hålla sig inne med dörrar och fönster stängda och täppa för alla ventiler. Ventilation är alltså av ondo. I Malmö är det sol. Lite disigt, men det beror nog snarare på timman än vulkaner. Jag har tyckt att det här utbrottet är ganska lustigt, det är ju ändå förhållandevis harmlöst, men så slog det mig att idag är det fredag alltså är det per definition lördag imorgon. Och då ska mor och Bo åka till Kerala och jag packa ihop katterna och bege mig till Lomma ett tag. Om deras flyg nu skulle bli inställt så förstör ju det mina planer. Okej, jag har bara en plan för de här veckorna och det är att köra till Hbg på tisdag. Så jag säger det redan nu så är det gjort: Mor och Bo, om ni inte skulle komma iväg nu i helgen så har jag ändå bokat bilen på tisdag. Ni kan cykla.


(Den här bilden har jag naturligtvis inte fipplat med själv utan snott)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Flygplatsen Keflavik ligger väster om vulkanen och har inte behövt stänga. Jag tycker att det är fantastiskt roligt!

2010-04-17 @ 16:13:13
Postat av: Teresa

Och Reykjavik var öppen. Inrikresresor!

2010-04-21 @ 11:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0