Lommaren

Jag kommer bosätta mig i Lomma ett tag med start från lördag. Jag har provat på det där glassiga livet i rikingkommunen några gånger nu och det som slår mig därute är hur tråkigt det är så fort solen försvinner och hur olidligt det är när nätet krånglar. På sommaren är det betydligt trevligare än vintern och våren borde bli ett mellanting. Så jag tänker att det ska vara ovanligt varmt och soligt för årstiden när jag är där. Kanske inte så att man känner för att bada; det är det alldeles för långgrunt för så kallt vatten för. Däremot så man kan sitta med datorn i knät i trädgården i en solstol och ha kattskrällena strykandes mot benen på en.

När jag var liten var Lomma synonymt med hav, strand och med lite tur en glass. När jag tänker på Lomma nu ser jag förutom mor och Bos hus systemet (var fortfarande över disk sist jag var där), fiskaffären och Mårtenssons framför mig. Det skulle man kunna tolka som att det jag gör när jag är där är att äta fisk och dricka vin. Och då är man inte helt fel ute. Cissi och jag drack alldeles för mycket av det vita en natt i somras. Då uppmärksammade vi genom fb-rykten att herr Jackson inte var i livet längre. Det var en trevlig kväll, men mindre bra dag därefter. Särskilt för Cissi som försov sig till jobbet.

En annan sak jag också brukar göra är att lämna kommunen. Det är jag ganska bra på. Ett vanligt utflyktsmål är Malmö. I Malmö kan man ha ett liv och det är trevligt. I Lomma får livet komma till en och det är också trevligt. Så vad jag egentligen vill säga är: Kom och hälsa på mig i min kommande ensamma kattkvinnotillvaro! Annars kanske de äter upp mig.


Han kommer inte att vara hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0