Markerna

Igår var ännu en sån dag då man bara gör saker hela tiden och det är väldigt praktiskt att ha bil. När jag kom till Lödde framåt eftermiddagen kom jag därför billedes. Opraktiskt kan tyckas om det är skralt med alkoholfria alternativ hos familjen Berg. Ännu mer olämpligt när frun i huset redan sitter med en öl i handen och Majs också ger sig in på den banan. Lite snabbt och lätt räknade jag då efter för- och nackdelar och kom fram till att alkohol var värt att sova över och bli väckt i ottan av barnen.


Otto får öl som smakportion av Majs.



Vilda är nästan lika lång som Ninni i inlines.


Vilda och Elva tyckte att det var hög tid att göra mig sällskap i vardagsrummet vid sju. Och det kan man ju förstå, de hade ju lekt uppe på rummet säkert tjugo minuter innan de tittade nerför trappan och förklarade att "henne sover". Det hade jag gärna gjort.


Vilda var inte fullt så pigg som hon först ville förespegla och kröp ner hos mig en stund. Sen körde jag hem och sov ett par timmar till.


Det var sol så jag lade mig i en solstol med en bok och Katt på mig.

Jetzt trinken und essen mit Blem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0