Teknikhinder

När mor och Bo lämnade civilisationen för Lomma för några år sen valde de att kompensera detta med ny teknik. Ny för mig iaf. Att använda deras badrum är lika med att inte förstå någonting. Istället för en normal kran över handfatet är det en spak av något slag som man kan dra uppåt, nedåt och åt sidorna. Vad som innebär mer eller mindre vatten och vad som ger varmare respektive kallare vatten går inte räkna ut. Inte om man är jag iaf. Duschen har som man kan välja mellan handdusch eller rakt ovanifrån. Hur man växlar mellan dessa är oklart. Ibland funkar det att trycka in/dra i ett reglage, ibland inte. Hur man får varmare vatten är också en gåta. Jag provade att snurra där det stod gradantal, men det hände inget. Man skulle kunna tro att jag rett ut dessa funktioner vid det här laget, jag har ändå passat hus och katter här sammanlagt en månad säkert. Nu är det inte så lätt dessvärre. Uppenbarligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0