Vad jag inte orkar läsa nu

På sistone har jag mest läst vampyrböcker, lagom ansträngande. Så nu inför författarbesök läser jag Falkenland. En samlingsvolym med fyra novellor eller kortromaner om man så vill. Jag har läst de två första och nu känner jag att det får räcka. Jag orkar inte läsa mer om mammor som inte har någon kärlek för sin dotter och ser henne som en rival. Jag orkar inte läsa mer om hur oren och smutsig kvinnan per definition är. Jag orkar inte läsa mer om hur sexualitet blir ett tvång för att frigöra sig från sina föräldrar och hur den samtidigt binder personen till en nedåtgående depressiv spiral. Jag kanske skummar resten senare. Men det får bli senare.

Till nästa bokcirkel har vi Kosmokomik av Calvino. Den är lite annorlunda Falkenlands böcker får jag säga. Jag läser dock hellre hennes.

Istället för de här böckerna jag borde läsa har jag lånat Lesley Lokkos senaste av Lisa. Betydligt lättare läsning. Kan man se på tv samtidigt om man skulle vilja. Och det vill jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0