Bladneger

Jag var en sväng till Skillinge i veckan. Över den obligatoriska drajan berättade jag för farmor att hennes kille hade gjort två mål mot Halmstad. Att det var Agon hon hade valt att ligga med hade hon glömt: "Men han såg ju så ful ut i tidningen!" Så jag påminde henne om resonemanget hon fört  vid valet, den distinkta näsan, mycket hår och att han gjort många mål. Efter det var hon på banan igen. "Nej, så mörk var han ju inte. Man vill ju inte ha en bladneger." Jag kände att det var dags att reda ut det här med vad en bladneger är egentligen. En del saker är man sorgligt okunnig om. Jag som hade levt i illusionen att bladneger var synonymt med blåneger fick veta annorlunda: "Nej, nej! En bladneger är en sån där ful neger med sån där stor, äcklig mun. Men det finns ju snygga också." Det sista sagt med en blinkning. Om man kollar på Mff tror jag att farmor skulle peka ut Elanga som bladneger. Ska kolla upp det och rapportera vidare.

Förstaträff på bildgoogling av bladneger:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0