Helg i födelsedagars tecken

Jag har varit populär den här helgen, eller så är det andra som är populära och jag därför gått på deras kalas. Det beror på hur man ser på saken, bjuden har jag varit iaf.

Att gå till Molly krävde betydligt mindre ansträngning än Johans kalas. Molly hade flashat till det och fixat med all mat själv. Johan ringde in mig för att hacka grönsaker innan jag skulle till matchen. Hur den slutade vet vi alla. Eller den slutade ju inte, det var ju det som var problemet. Här går man och planerar sitt jobbschema efter mff och vad får man för det? Inte ett dugg. Att bollen inte kunde studsa och att spelarna vadade var petitesser i sammanhanget.


Vattensjuk plan? Nej, nej, du har bara en tår i ögat. Lätt hänt när man ser stadion.

Molly överlät ansvaret för grillen på sin pojkvän. Tändvätskebismak blev en effekt av den delegeringen. Fast det märkte inte Cissi och jag av som fick mat från engångsgrillarna. Praktiskt. Och mycket godare.


Henrik slängde på lite extra tändvätska för skojs skull.

Hos Johan var det en tjej som slarvat lite innan hon gick hemifrån. Vi vet alla hur det är. Hur många gånger har man inte hamnat på en fest och upptäckt när man väl är där att man glömt klä på sig mer än underkläderna? Vi var finkänsliga och påpekade det inte för henne. Istället skrattade vi lite då och då. Inte så diskret alltid kanske. Det är svårt när man sätter i halsen eller colan bubblar upp i näsan när man försöker kväva skrattet i glaset.


Jag missade. Hon har ju något i klädväg över halva rumpan ju.


Daniel håller minen. Inte mamma.


Exakt citat Lisa till Daniel: "Ge mig spriten, det behövs." Hon lyckades inte hålla minen för det.

Det var alltså en fantastiskt trevlig helg trots att jag missade omspelet av matchen. Folk borde fylla år oftare. Och bjuda mig på kalaset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0