Tanterna åkte till Kreta

Lisa och jag planerade som den ordentlige läsaren vet att åka iväg någonstans under sommaren. Det gjorde vi också. Charter blev det. Charter på ett alldeles fantastiskt chartervis dessutom. Det började på planet med tanterna i 50-årsåldern som hade förbeställt åtta flaskor sprit på ditresan. De såg precis så trashiga ut som kunde förväntas. Vi såg dem inte igen förrän vi skulle hem då de hade två, tre nya kassar sprit per man att konka av planet.
När vi var på väg till hotellet och Lisa började prata något om var det låg efter att de första resenärerna blivit dumpade ute i ingenstans bredvid en badrumsaffär tyckte hon att jag hade lite väl dålig koll: "Har du inte ens kollat på länken jag skickade?" Naturligtvis hade jag inte det. Om man inte vet något kan det inte gärna bli mycket sämre än man förväntar sig resonerade jag. Och därför kändes det också som en självklarhet, en oerhört underhållande självklarhet, att vår balkong så klart inte var riktad ut mot hav, berg eller liknande, utan vette rakt ut i trapphuset.
Det är definitivt inget fel med att ha balkongen på bekvämt ett steg över räcket från korridoren. Oh nej. Man kan bli skvallertanter på hög nivå om man så vill. Tvåbarnspappan som hade ljusgul skjorta alla dagar utom en då han slängt på sig en Rammstein-tisha var en högst ovälkommen ofröjd för ögonen. Men om man hade tänt på män i medelåldern som fortfarande tror att det är mode någonstans utanför lth att byxorna upp i armhålorna hade han helt klart varit något att satsa på. Barnen som hörde till var i kategorin "obehagliga, bortskämda ungar i mellanstadie-högstadieålder som ingen hade saknat mer än pappan om de försvann i vågorna".
Vi såg som sagt inga hinder att avnjuta den instängda kvällshettan på balkongen med ett glas vin i hand. Det var ju inte bara den irriterande familjen som bodde på vårt våningsplan. I två rum bodde fyra eller sex tjejer i sena tonåren. De såg likadana ut allihopa så det var omöjligt att reda ut antalet där de blonderade sprang mellan varandras rum stup i kvarten iklädda enbart ett hafsigt omvirat lakan eller underkläder. Tanterna konfererade om detta och förundrades.
Annars gjorde vi inte så mycket. Badade och tantsolade i skuggan mest. Många var det som var tjocka, oerhört tjocka. En holländsk eller om det var tysk jag minns inte tant var minst lika bred som hög. Riktigt fascinerande. En del solade topless och Lisa provade på bottomless en kort stund en dag också. När hon snabbt som attans fått på sig trosan igen och trott att det hela skett obemärkt påpekade jag att nej, nej, så var det verkligen inte, jag hade iaf sett vad som fanns att se. Lisa: "Jaja, men rumpan såg ingen." Det är så olika vad man känner sig bekvämast att flasha för en fullsatt strand.
Vi missade ju matchen hemma mot GAIS (1-0) så vi gick på fotboll i Rethymnon istället. Fulle den skitungen passade också på att lura oss att Dahlin hade blivit såld, vilket föranledde en hel del oro i läger balkong-mot-trappen.
En del vil inte göra annat än springa runt på massa sevärdheter hela tiden när de är på semester. Det vill inte jag. Eller, det kan vara ok, men nu villle jag det verkligen inte. Inte Lisa heller. Praktiskt. VI nöjde oss med att plliktskyldigt ta kort när vi råkade gå förbi någon. Denna till exempel. Jag minns inte vad det var för något, men alla tog bild på det så då gjorde jag det med.
Nattlivet var precis som kunde förväntas. De "bra" nattklubbarna (enligt grekernas egen utsago) dit vi också gick spelade kvalitetsmusik som "Alors on danse", "No speak Americano", Bon Jovi och andra hottie-låtar.
Ja, det var väl ungefär så det var. Och så åt vi massa ost och bröd hela dagarna, vin, öl bröd (båda) fisk, bläckisar (jag) och andra döda djur (Lisa) om kvällarna och hade det gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0