Dådet skakar Sverige

Så är rubriken på förstasidan på Sydsvenskan idag. Jag är inte skakad. Inte ens särskilt intresserad. Reinfeldts presskonferens igår, att han tyckte att det var "oacceptabelt", ganska meningslös också. Det är ungefär som att folk märker sina fb-profilbilder med att de är emot barnporr, gatuvåld eller nåt i den stilen. Det är dock bra när puckon inte är mer kompetenta än i detta fall. Lite underlig timing tänker jag också. Det närmsta i debatten som har varit på sistone är ju kvinnors klädsel och friheten till att ha på sig vad man vill vann ju hos DO. Sen vill så klart FP och SD förbjuda det. Ändå. Vilks har väl inte gjort något på länge heller? Blir lite avslaget att markera några år för sent. Man får hoppas att det var en engångsföreteelse iaf. Annars är jag mer med på att Sverige kan skakas av det. Och det vill jag inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0