Patetiken frodas i Malmö, del 13

Igår var det glöggkalas hos fröken Cecilia. 10 liter hemmagjord glögg skulle drickas. Hur mycket som gick åt i slutändan vet jag inte. Vad jag däremot vet är att jag jobbade hårt på att det skulle ta slut. Det mesta folket var på Oslipats musikhjälpskväll så det var ganska klent till antalet en stund, särskilt när Cissi smet iväg för att uppträda.


De tre herrarna som gärna sitter så nära som möjligt samt Elias var mitt sällskap där en stund.

Nu var det naturligtvis också så att jag för hundrade gången den här veckan hade dubbelbokat så Krillan och jag smet framåt sent runt hörnet till Moas Linbanejulfest #3. Där kände vi att vi inte var tillräckligt juliga. Nu var ju ingen annan det heller, men vi kände ändå att juldekorationerna passade bättre på oss än i lägenheten så snart hade Krillan en rejäl bunt glittergrejer i urringningen och jag en julgransstjärna i håret. Paketbytet föll oerhört väl ut och jag kom tillbaka till glöggkalaset ett par snygga, svarta glasögon och ljusrosa skägg rikare. Snygg som få var jag med det.

Lite senare blev jag medlurad till Deb. Hur det gick till vet jag inte säkert, men misstänker att någon sade att klart du ska med och då tänkte jag att ja då gör jag väl det. Väl inne insåg jag att gummistövlarna hade jag glömt byta från och att stjärnan fortfarande fanns i håret. Tjejer på toan gav mig dock kredd för utstyrseln.


Fuller och daner.

Efter Deb hände samma sak som inträffade bara ett par timmar tidigare; jag blev medlurad vidare. Denna gång till Krillan där hon lagade mat till oss och jag halvsov under en filt i soffan innan jag insåg att det var mer värt att gå hem och sova där. Slutet gott, allting gott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0