Patetiken frodas i Malmö, del romkalas

Det var romkalas. Som vanligt vid dessa tillställningar som planeras att hållas hos Lisa fick det flyttas till Kattpalatset istället. Det var inte hennes mamma som blev sjuk den här gången utan hon själv. Hur töntigt som helst. Hon kom iaf, men drack inget mer än det hon smuttade ur mitt glas. Klassiker det där att "nej jag ska inte ha" och sen dricka av andra...

#Här var en bild, men Lisa var gnällig. Hon sade att "jag ser ut som en tjock 50åring" Så nu kan ni föreställa er den.
Sjuk och blundandes men glad.

Det är så olika det där med hur man vill se ut. En del tänker att det är kul att göra sig snygg innan de går ut. Andra glömmer en del detaljer.


Fulle snabbrakade sig lite med noppborttagaren.

Krill hade brorsdotter på besök och kände begränsningar vad gällde alkoholintaget. För sig själv alltså. Om Fanny passade på att smutta i sig rom vet jag inget om.


Krill och jordgubbsisen.

Cissi och Elias hade tänkt som Julian och kom med en flaska cola och tankar om Cuba Libre. Känslorna var att det finns gränser för hur fritt Kuba får bli egentligen så de sprang upp en trappa och tjuvade lite på dunderglöggen istället. En rejäl dos rom i den och vi hade kvällens i särklass starkaste dryck.


Sena men söta.

Jag satsade på en variant på drinken jag gjorde förra gången och pureade mango med lite maracujasprit, lime och rom då.


Daniel gillade drinkar där sugröret kunde stå upp.

Fredrik hade drabbats av Östersundssjukan och varken ville komma eller var längre välkommen så Blem kom utan bihang. Hon hade tänkt som Daniel och satsat på Fidel Castro. Man skulle kunna säga att det var ett Kubatema på kvällen.


Konturerna börjar bli lite suddiga. Lätt hänt efter en stund.

Sen blev det Deb för mig och Fulle och Retro för Cissi och Elias. Fulle köpte en öl till mig. Han är snäll ibland ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0