Bli imponerade!

För snart ett år sen kände jag mig som världens duktigaste människa och började jympa på friskis. Jag var en talang om man bortser från det här med att mina armar och ben inte riktigt vill likadant som de andras förrän det är dags för en ny rörelse. Det varade flera månader. Sen kom solen och det var plötsligt mycket trevligare att sitta i parken och dricka vin. Och sen var man bakfull. Och sen var det väl någon förkylning. Och lite halsfluss ett par gånger. Och trilla nerför en hög trappor. Etc etc etc.

Så idag gav jag det en ny chans. Och koordinationen hade inte försämrats märkbart sen i maj så jag är nöjd. Armmusklerna var dock tillbaka på noll. På mitt förra jobb skrattade Anna (som är friskisledare och höll i passet idag) när jag på hennes kontor demonstrerade min inkompetens att utföra en armhävning. Så det kan bli så att de enda som inte tycker det var en god idé att jag började träna igen är Blem och Fredrik eftersom det finns en risk att jag är lite klen vid deras flytt imorgon..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0