Patetiken frodas i Lund

Igår fyllde Elin år och Alex hade ordnat överraskningskalas så jag tog på mig partypärlorna och de röda läpparna och åkte till Lund. Man är ju inte där så ofta längre så jag passade på att vara ett trevligt barnbarn och besöka farföräldrarna en sväng innan vi skulle ses. Jag lyckades avvärja de värsta försöken från deras sida att fylla mig de trekvart jag hälsade på och kom därifrån med bara en sherry innanför halsbanden. De var nyfikna på vilka som skulle vara med under kvällen och när jag berättade att Nisse skulle komma vaknade farmor till och förklarade att han var otroligt sexig och att om hon hade varit 25 hade hon fallit för honom direkt. Jag fnissade i vanlig ordning när farmor säger saker och efter en stund försökte hon få mig att inte berätta detta vidare. Det förklarade jag naturligtvis vara en omöjlighet.

Jag är ganska bra på att komma tid och det var jag inte ensam om. Kommandes från andra hållet om restaurangen mötte jag en till som också var exakt i tid: Daniel. Så de två syskonen var löjligt punktliga och fick följaktligen vänta en stund på att de andra skulle droppa in. Under tiden avhandlades farmors loverboy.

Ut till Nöbbelöv efter middagen kördes det bil av mineralvatten- och läskfolket. Alex förklarade om sin 740 att "Det är lite som rough sex att köra".

Tidigare bodde Alex och Elin på Linero i Vikingavägsghettot som hela gänget bildade för en massa år sen och som visat sig vara oerhört svårt att lämna för de allra flesta. Jag var nöjd med de två månader jag var inneboende hos Daniel. Men det kan vara så olika det där.

Större delen av kalaset höll sig i vardagsrummet och så även jag fram tills det outtömliga ämnet strykning kom på tal. Det bara fortsatte och fortsatte, fanns ingen ände på infallsvinklar och åsikter, så efter ett tag gick det inte längre och jag retirerade ut i köket och åt tårta. Senare befann jag mig åter i soffan, väldigt bekväm sådan för övrigt, och protesterade mot att Anna Anka skulle ha kommit så fantastiskt långt från ingenting. Att gifta sig rikt var ingen oerhörd bedrift in mina ögon. Ur denna diskussion kom sedan "Jag gråter med hon Elin hela vägen till banken. Hade hon gift sig med en 1.50 lång neger om han inte haft pengarna?" Där kände jag att gränsen var så väldigt alldeles för dragen att jag retirerade ut i köket tills bara Lineroarna var kvar och vi alla flyttade in i vardagsrummet. Även här bjöds på ett par bra citat. Leg. psykolog Nisse förklarade att "Bajssex är inte äckligare än labradorer" och Alex om sin vän att "Martin är en alkis. För man kan inte stava martini utan Martin".

Nu skulle man kunna tycka att jag raljerat om Elins födelsedagsfirande, men det är inte sanning. Det var ett väldigt trevligt kalas! Där en del sade roliga saker.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha jag gillar din humor :)

2010-02-14 @ 13:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0