Red Dog

Igår gav jag mig ut i snön för att köpa färg att måla om två gamla pinnstolar med. Jag föll inte en enda gång på isen under snön, halkade bara till lite då och då. När jag gick uppför Södra förstadsgatan passerade jag Red Dog. För åtta år sen något ägnade jag och Blem några veckor på vintern (en normal vinter med temperaturer över nollan) åt att sova länge på morgonarna, på dagarna sitta i en gammal trasig soffa på Red Dog som då var ett jazzcafé med livemusik på helgen och på kvällarna dricka öl på Zarathustra och bli erbjudna cigarrer av ägaren alternativt hyra film 4 för 40 i 4 dagar. På Red Dog var vi usla kunder som smuttade på vårt te hela dagen och delade på mackan vi köpte. Förutom att det var ett sjyst fik så var en av anledningarna till valet av just det stället att det var så underhållande att titta på folk som skulle in på Taboo snett emot. De såg alla så besvärade ut och majoriteten liksom bara "råkade" gå in.  Det är sällan man ser så plötsliga 90-gradiga svängar som på besökarna dit. Mycket roande.



Kommentarer
Postat av: blem

Ja! Nostalgi

2010-02-25 @ 13:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0