Det här med äggen och hantverkarna

Jag jobbar som sagt på att lära mig äta ägg. Förra året gick det sådär. I år har det gått bättre. Sammanlagt två kokta ägg och idag äggröra. Jag förstår dock inte vad det är som gör att folk så gärna vill äta de där outvecklade och förhoppningsvis obefruktade fostren. En dag kanske, en dag.

Annars blir man väckt av hantverkare som för oväsen hos Cissi i gryningen. Det behövs ju göras, men det hade varit mkt bättre om arbetet tajmats in när jag ändå ska upp tidigt. Mitt välbefinnande måste ju ändå gå före nikotingula väggar från sent 90-tal, lister som aldrig torkats, fläckar från saker som runnits och bara lämnats kvar, bröd i ugnslådan, smutsiga skåp in- och utvändigt, svarta strömbrytare etc etc. Det är väl bara mysigt? Skänker en genuin inbodd känsla?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0