I Malmö är det kallt

Vinter är något jag aldrig vänjer mig vid och än mindre accepterar. Att temperaturen understiger fem grader är lika oförståeligt var gång det sker. Och det är ofta vid den här tiden på året. Så jag i likhet med de allra flesta skånebosatta går omkring och fryser och tycker att det är ett skit att lämna lägenheten. Imorse var jag dock trött på detta konstanta huttrande och knäppte på mig ett dött får. Kappan är ett par storlekar för stor vilket är bra när man också har flera tjocka tröjor på sig under för säkerhets skull. Kylan mot kroppen uteblev och nu är det mycket möjligt att jag bosätter mig i pälsen på obestämd tid.

En annan underlig sak jag inte förstår är varför det är 16° i köket när övriga lägenheten stoltserar med runt 20. Inte hela iofs, garderoben, där den befinner sig mitt i lägenheten mitt i huset, är av någon underlig anledning också närmare temperaturen i köket än vardagsrummet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0