Men se det snöar!

Det snöar ute igen och inatt ska bli inledningen på en ny tid av permafrost. Jag hade kunnat tänka mig att snöa in någon gång så som det gjorde i Lund '79. Det är ju ganska coolt att bo i Skåne och kunna berätta om när hemvärnet fick rycka ut för att hjälpa människor ut ur sina hus för att dörren snöat igen. Det är ett par saker jag vill ha när jag är fast hemma dock: Sällskap, el, internet, värme, gas, mat, vin. Om detta går att tillgodose är en riktig vinter välkommen till mig. Det lär dock inte hända utan jag får klafsa vidare i mina gummistövlar i snön/isen/saltet/vattensörjan i väntan på vår och därmed bättre tider. Och vara nöjd med att kylan åtminstone innebär att det blir lättare att frosta av frysen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0