Snön slutar aldrig

När jag tittar ut ser jag hur det snöar uppifrån, nerifrån och från alla sidor. Det är en av alla anledningar till att jag är emot snö. En annan är att det per automatik innebär att det är kallt ute. En tredje att det inte går att ta sig fram på gatorna eftersom de fyker igen sekunden efter att plogbilen varit på plats. När snön väl lagt sig och man vågar sig ut så visar sig den geniala skånska metoden att salta först och ploga sen inte vara så bra ändå och man slaskar fram i en blandning av is, snö och saltgegga. Kraset som kan höras om man trampar på vallarna längs med gator och trottoarer kommer sig av att det är salt och inte issnö som man annars lätt skulle kunna tro.




Katterna skiter i vädret och är mest nöjda med att jag är inomhus med dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0