Vad folk säger

När folk säger roliga saker händer det inte osällan (blev en konstig dubbelnegation där som jag inte orkar tänka efter om den blir rätt) att jag skriver ner det i min kalender. Sen jag skaffade den för 2010 har jag inte hunnit få ner så mycket, men i mellandagarna yttrade Erik förljande till Cissi: "Du har bättre andedräkt med snus än utan". Roligt.

Igår eftermiddags-övergående-i-kväll-ölade jag med Ninni. Hon pratade om någon hon hade sett på något program på femman (Comedy Raw kan det ha hetat så?), men hade lite svårt att minnas vad han hette: "Kabul, Kobra, Cowboy?" Hon syftade naturligtvis på Kodjo.

När vi ändå är inne på Ninni så förklarade hennes svärmor, som hon för övrigt inte direkt drar jämnt med, sin syn på livet strax före jul: "När barnen flyttat hemifrån och får en hjärntumör och dör då gör det ingenting. Man har ju gjort sitt."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0