Hur jag väljer bort att förlova mig

Ikväll gick jag och Ninni efter rekommendation för att äta. Maten var bra, vinet var bra och sällskapet fullt dugligt. Mindre bra verkade paret bakom mig ha det. Ninni uppdaterade mig med en blandning av fascination och icke-förstående om vad som försiggick. När de kom beställde de in en flaska bubbel och förklarade att de förlovat sig en timme tidigare. Strax efter slog sig Mikael Wiehe med en vän ner vid bordet bredvid dem. Då glömmer mannen sin alldeles nyblivna fästmö och pratar med bara dem i en halvtimme något. Därefter ringer han upp en kompis och involverar Wiehe i samtalet. Mobilen bortplockad fortsatte han störa de äldre herrarna. Under tiden sitter tjejen och ser övergiven och uttråkad ut. Hon var fast i ett hörn och hade inte en chans att lägga sig i samtalet och få killen att sluta bjuda in Wiehe till bröllopet. Bara så ni vet, så vill jag inte ha min förlovningsdag om det blir en sån en dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0