Man är som sitt parti

Det har varit varmt den senaste veckan. Detta berättar jag eftersom det med allra högsta sannolikhet är ett par stycken som har missat det. En del, läs många, läs töntar, gnäller och tycker att det är jobbigt. Jag är bara för. Jag har fortfarande duntäcke och vaknar med det ända upp till halsen. Jag kan sova trots höga temperaturer. Jag blir inte lika bakfull när det är soligt och varmt. Jag behöver inte sova lika mycket. Jag blir snyggare. Mitt hår kan vara utsläppt eftersom det faktiskt torkar. Man måste inte ha kofta eller ve och fasa jacka när man går ut. Det har jag ofta ändå. Annars blir det lite svalt när kvicksilvret faller under 30-strecket. Egentligen borde jag väl ta tag i mina språkkunskaper och flytta söderut, men det funkar inte riktigt med Cissi, Elias och mina fjärde riket-planer. Man måste ju hålla fanan högt och visa gott föredöme. Man är ju som sitt parti. Se på Littorin till exempel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0