Nu svartnar det under mina naglar

Jag orkade inte riktigt ta in mina växter och övervintra dem som man ska så när värmen så smått började stiga var det inte en enda liten grön knopp som syntes. Lite tråkigt tyckte jag. Medan jag lite väl länge till inte orkade ta tag i det hände dock något. Jag fick ett jättefint ogräs i en av balkonglådorna!
Till vänster om grönprakten skymtas då en död timjan.
Nu har jag iaf tagit mig samman och fixat mina lådor. Hjälper om man jobbar ute på en plantskola, lite mer lättillgängligt med växterna då.
Idag finner vi då rosmarin, fyra timjor, fyra salvior, blommor varav den vita är lejongap resten vet jag inte, persilja. Utanför bild har vi samma uppsättning blommor och en kungsmynta/oregano.
Cissi och jag har också annekterat den gemensamma balkongen mellan våra lägenheter så idag skrapade jag bort duvskit och planterade fyra tomatplantor. De tålde färden i lillebilen lite mindre bra så de har minst en gren mindre per planta än när de inhandlades. Blir nog bra det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0