Nyttiga förmiddagen

Häromdagen, när jag ätit popcorn och choklad till middag, kände jag att det kanske kunde vara på sin plats att bli en nyttigare människa. Detta har jag naturligtvis inte iakttagit. Ost och bröd är också mat resonerar jag. Men idag, idag har jag varit duktig. Det kommer nog vara ända fram tills jag blir hungrig igen. Om inte annat för att det knappt är värt det när Nymfen sätter igång sitt galande över tonfisk. Man skulle kunna tänka att det finns annat att äta än tonfisk, men nu är det så att jag fortfarande har projekt tömma skåp och frys hemma. Det går framåt, men väldans långsamt. Var kommer all mat ifrån? När har jag köpt den och varför? Varför finns det massor av glasnudlar i mina skåp? När äter jag det? Och vad gör minipastastjärnorna ovanpå de spaghettilånga pastarören? Och cornichons? Vad tänkte jag där? Etc etc.
Nu äter jag inte äcklig mat eftersom jag lagar den själv, men jag googlade på det och fann detta så varsågoda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0