Ärligheten själv

Tydligen är jag fast i det här med att vara ärlig. Det är inte en egenskap jag spontant skulle tillskriva mig, men det verkar inte bättre än att det är sådan jag är, åtminstone vad gäller pengar. Häromdagen när jag stod på Hamrelius och gick igenom hyllmeter efter hyllmeter med självhjälpsböcker ringde cykelhandlaren jag precis hade köpt ännu en cykel av. Han hade hittat en femhundring och undrade om den var min. Mitt spån till jag förklarade då att nej, det var den inte. Han pratade vidare en stund för han hade varit så säker på att det var jag som tappat den, men jag fortsatte att insistera på att så inte var fallet. Om man är så ovillig att få pengar förtjänar man knappt att få några heller. Kanske lika bra att jag inte har högre inkomst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0